CIPRU

CIPRU - ZIUA 1

RELAXARE ÎN PAPHOS

Obișnuința de a călători des mi s-a format acum mulți, mulți ani. Se întâmplă uneori zilnic să deschid Skyscanner și să mă uit de cele mai ieftine zboruri cu plecare de pe Otopeni. Așa am ajuns în Cipru.

La început de octombrie vremea devenise brusc răcoroasă. După două escapade scurte la mare în lunile anterioare, parcă ceva nu se lega. Nu eram pregătit să trec pe mod de toamnă.

Așa că atunci când am văzut bilete ieftine către Paphos, Cipru nu am stat mult pe gânduri și le-am cumpărat imediat. Am zis că trebuia să mai profit un pic de căldură, chiar dacă în altă țară.

Am fost pentru prima dată pe această insulă din Marea Mediterană și credeam că va fi suficient o vizită. Dar am găsit o mulțime de locuri faine și aș dori să revin pentru a le descoperi.

Excursie organizată pe cont propriu.

EXCURSIE ORGANIZATĂ ÎN 2 OCT 2021

Am avut un zbor matinal, așa că am ajuns devreme în Cipru. Prima zi o gândisem pentru plajă și relaxare, așa că a fost perfect orarul de zbor. După debarcare, am luat autobuzul de la aeroport către portul din Paphos. La 1.5 EUR pe cursă este foarte convenabil și ajunge repede în oraș. Portul este unul clasic grecesc. O mulțime de ambarcațiuni mici și mari, standuri unde te poți înscrie în diferite excursii, nelipsitele taverne în nuanțele acelea de albastru superbe și mirosul îmbietor de mâncare care te urmărește la tot pasul. Dacă nu vrei să mănânci în centru, faleza portului este o alternativă potrivită.

Tot aici poți vizita Castelul Paphos, o mică fortificație aflată pe malul mării, la marginea portului. Eu nu l-am avut în plan, așa că am continuat pe faleza frumos amenajată care te duce spre centru. Aceasta este ușor elevată și are din loc în loc mici pontoane și umbrare cu design cubist care sunt deosebit de fotogenice în combinație cu marea de un albastru fermecător. În drum spre centru am ajuns și pe una din plajele de lux din Paphos, Elysium, parte a complexului cu același nume. Ținând cont de nota foarte mare pe Booking și de felul cum arată, pot spune că este o variantă bună pentru cineva care caută o cazare mai deosebită. Într-adevăr, plaja privată, flancată de oaze de verdeață cu șezlonguri și umbrele este cât se poate de atrăgătoare.

Eu în schimb am găsit cazare la Panklitos Tourist Apartments, o pensiune aflată aproape de Tombs of the Kings, pe care o recomand cu căldură. A costat 93 EUR pentru 3 nopți, însă nu oferă mic dejun. M-au impresionat în mod deosebit proprietarii, un cuplu cipriot foarte săritor și dornic de a îți face șederea una cât mai plăcută. Spre exemplu, la sosire mi-am dat seama că nu ținusem cont că în Cipru prizele sunt pe sistem englezesc, iar încărcătoarele din România nu erau compatibile. Însă s-a rezolvat foarte ușor cu proprietarii care au modificat cumva prizele astfel încât să treacă pe sistem european.

Câteva ore le-am petrecut la piscina în aer liber. Cât așteptam să mi se elibereze camera, pentru că ajunsesem prea devreme, m-am schimbat de haine și am zis să testez piscina. După zilele friguroase din România, să înoți în apa perfect încălzită de soarele cipriot a fost ceva divin. Spre după amiază am dorit să văd cum este apa mării, așa ca m-am îndreptat spre Plaja Venus. Aceasta este considerată de turiști cea mai bună din Paphos, datorită nisipului fin și lipsei pietrelor din apă. Apa mării este perfectă la început de octombrie în Cipru. Am rămas aici până spre seară, admirând un apus spectaculos peste mare, rezultând o mulțime de poze instagramabile.